مدرسه موسیقی رنگاهنگ

سحر انزلی

سحر انزلی متولد شهر تبریز و مدرس آواز کلاسیک و صداسازی است.وی تحصیلات لیسانس خود را از فلسفه ی دانشگاه تهران آغاز کرده برای ادامه ی تحصیل به وین مهاجرت کرد. او در کنسرواتوار واگنر وین لیسانس دوم خود را در رشته ی تدریس آواز کلاسیک IGP به اتمام رسانده و تحصیلات خود را در رشته ی رهبری کر ‌و ارکستر ادامه داد. او تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس خود را در رهبری کر و ارکستر در سال ۲۰۲۰ به اتمام رساند.
از موارد درخشان کاری او ، استخدام و‌ حضور او در گروه کر سمفونیک وین به مدت ۶ سال و کار کردن با ارکستر سمفونیک و فیلارمونیک وین و رهبران بزرگی چونGustavo Dudamel,Valery Gergiev Nagano , Cornelius Meister و Simone Young و … است.
او رهبر ثابت چهار گروه کر در اتریش بوده و رهبری ارکستر بادی schleinbach را بر عهده داشته است .
از جمله فعالیتهای وی حضور او در پروژه های اپرایی به مانند Fledermaus ‌‌و Suor Angelica به عنوان kappelmeister در فستیوال های مختلف واقع در وین بوده است
او در سال ۱۴۰۲ گروه کر کلاسیک آراکس را همراه با هاسمیک کاراپتیان در تهران راه اندازی کرد.

آواز کلاسیک و صداسازی

موسیقی کلاسیک (به انگلیسی: classical music، به فرانسوی: musique classique) اصطلاحی عام است که به موسیقی هنریِ اروپا گفته می‌شود. آغازِ این موسیقی را از سده‌های میانه در حدود سال ۵۰۰ میلادی می‌دانند. شایان ذکر است که موسیقی کلاسیک و دوره کلاسیک دو مقولهٔ جداگانه هستند، اولی به سبک و دومی به دورهٔ تاریخی اشاره دارد.

قرن هجدهم مصادف بود با جریان روشن‌فکری یا آزادی اندیشه از بند خرافات، که در آن طغیانی علیه متافیزیک و به نفع احساسات معمولی و روان‌شناسی تجربی و عملی، علیه آیین و مراسم تشریفاتی اشرافی و به نفع زندگی طبیعی و ساده، علیه خودکامگی و به نفع آزادی فردی، علیه امتیازات و حق ویژه و به نفع حقوق مساوی مردم و تعلیم و تربیت همگانی صورت گرفت. در این دوره، برای اولین بار در موسیقی، این فکر ظهور کرد که موسیقی در حقیقت همانند دیگر هنرها مقصود و هدفی ندارد، بلکه صرفاً به‌خاطر خودش وجود دارد؛ یعنی موسیقی برای خودِ هنر موسیقی موجودیت می‌یابد. پس از دورهٔ کلاسیک با هنر موسیقی برپایهٔ ایدهٔ «هنر به‌خاطر هنر (هنر برای هنر)» برخورد می‌شد.

هنر در این دوران، بیشتر متوجه سادگی است تا تزئینات ماهرانهٔ دوران باروک، ولی درزمینهٔ موسیقی، این رویکرد به‌عکس اتفاق می‌افتد. برخلاف دورهٔ باروک، در دوران کلاسیک، حالت‌های مختلف و متضادی در ارائهٔ احساس در موسیقی وجود دارد. بافت موسیقی کلاسیک نیز بیشتر هوموفونیک است تا پلی‌فونیک. از هنرمندان برجستهٔ این دوره می‌توان از هایدن، موتزارت، بتهوون و گلوک نام برد.